Over ons
Rita en Paul zijn al bijna 40 jaar de trotse eigenaars/uitbaters van Boekenhuisje in Lichtaart.
Op 1 januari 1986 namen ze de krantenwinkel en krantenronde van Rita’s ouders over. De krantenwinkel was dan al jarenlang een succesvolle zaak, vooral gekend onder de naam “Bij Jos Gazet”. Deze naam wordt in de volksmond nog geregeld gebruikt.
De groei van Boekenhuisje
Rita en Paul voelden al snel dat het toenmalige winkeltje te klein werd. In 1988 kochten ze het pand ernaast. In 1996 was opnieuw uitbreiding nodig. Toen kochten ze weer het huis van de buren en verdubbelden ze hun winkelruimte.
In de zomer van 2006 werd Boekenhuisje volledig gerenoveerd. Met een nieuwe gevel en een volledige herinrichting groeide Boekenhuisje uit tot wat het nu is: een moderne zaak met een piekfijne inrichting. Wat wel steeds hetzelfde bleef was de uitstekende service!
De extra diensten zijn geleidelijk gegroeid. Boekenhuisje ligt in een kleine gemeente. Paul en Rita vinden het belangrijk om een zo goed mogelijke service aan te bieden voor de mensen van eigen dorp Daarom breidden ze hun aanbod gaandeweg uit, om deze diensten dicht bij de inwoners te brengen van het dorp waar ze zichzelf zo thuis voelen.
Rita en Paul hebben elk hun eigen taken, maar kunnen elkaar aanvullen wanneer nodig.
Paul begint elke morgen omstreeks 3u45 uur met uitpakken van de goederen en al de input te verzorgen voor het kassasysteem, zodat om 5.00 uur de winkeldeur zorgeloos kan geopend worden.
Vanaf omstreeks 7.00 uur springt Rita in en kan Paul van zijn ontbijt gaan genieten.
Rita verzorgt, samen met de bediende, gedurende de ganse dag de klanten vooraan in de winkel terwijl Paul zich vooral bezighoudt met het kopie en printwerk, inbinden, printen van posters, nummerplaten maken, enz… Ook de bestellingen opmaken, opvolgen van het papierwerk en de boekhouding neemt Paul voor zijn rekening . Je begrijpt al direct dat je Paul meer in zijn atelier/bureel dan in de winkelruimte zal aantreffen.
Wat trekt ons aan in de job?
Wij stellen ons graag ter beschikking van onze klanten, geregeld krijgen wij bedankingen voor de service die wij aanbieden. Een babbeltje met de klanten als er even de tijd voor is, zowel goed als minder goed nieuws gaat hier over de tongen, doch wij waken erover dat het geen roddelkot wordt, met roddels over ander mensen moet je hier niet afkomen en dat weten de klanten snel te waarderen (daar hebben we trouwens de boekskes voor)